Menu icon Home button

Trouwdag helemaal organiseren en werken


Trouwdag organiseren? Verwaarloos je werk niet!

Het organiseren van je huwelijksdag kan soms veel meer tijd kosten dan je zelf denkt. Zeker als je het nogal groots wilt aanpakken en ook nog eens een perfectionist bent. Maar wat als je ook nog eens een hele drukke baan hebt? Hoe kun je de mooiste dag van je leven perfect organiseren zonder je werk te verwaarlozen? Wij hebben tips! 


Een weddingplanner kan een oplossing zijn

Het kost tijd en levert soms heel wat stress op als je je huwelijksdag moet organiseren. Trouwjurken passen, trouwlocaties bekijken, bandjes of een dj uitzoeken, eten proeven. Wanneer moet je dat allemaal doen als je ook nog eens een hele drukke baan hebt? Als je voldoende budget hebt dan is dat probleem vrij makkelijk op te lossen door een weddingplanner in de arm nemen. De prijzen van de weddingplanners kunnen best meevallen, dus laat je daar niet door afschrikken.

Werken en trouwdag organiseren


Tips!

Maar als je zelf alles wilt doen en zelf alles onder controle wilt hebben, dan hebben we hier enkele nuttige tips: 

1. Plan met betrekking tot het trouwen zo veel mogelijk ’trouw dingen’ in na je werk, of op vrije dagen of in het weekend. Mocht dat niet lukken, probeer dan je werk op andere uren in te plannen, want niets is vervelender dan jouw werkzaamheden telkens aan je collega’s over te dragen, terwijl jij bijvoorbeeld een trouwjurk aan het passen bent. 

2. Laat de belangrijkste werkzaamheden niet tot het laatste moment liggen. Plan ze zo vroeg mogelijk in. Anders loop je te stressen over een deadline op het werk terwijl je juist rustig de tijd wilt nemen om een paar mooie feestlocaties goed te bekijken. 

3.Gaat het echt niet lukken om bepaalde dingen af te krijgen en moet je toch wat werk overlaten aan je collega’s? Neem de volgende dag iets lekkers mee voor je collega's om je waardering uit te spreken. Bedank ze uitgebreid met een stralende glimlach. 

4. Maak een planning van alles wat je voor je huwelijksdag wilt regelen, zodat je je werk daar goed omheen kunt plannen. 

5.Geef deze planning aan je collega’s en je werkgever, zodat zij weten wanneer je er wel of niet bent. En vermijd om teveel in details te treden over bijvoorbeeld je bruidstaart, je trouwjapon of de trouwkaarten. Dat je collega’s weten wanneer je er niet bent zodat ze wat van jouw werk kunnen overnemen is meer dan genoeg. 

6. Als het werk je echt niet toelaat dat je af en toe wat eerder weg gaat of later begint, neem dan je vrije dagen op, want dan kun je met een gerust hart iets regelen.

7. De beste oplossing is uiteraard het inschakelen van een specialist. Een weddingplanner dus. Laat je niet afschrikken door de gedachte dat een weddingplanner te hoog gegrepen is voor jullie, want de mogelijkheden, en dus ook de kosten, zijn zeer divers. Van adviesgesprekken of ceremoniemeester op de trouwdag tot de gehele of gedeeltelijke organisatie tot en met de dag dat jullie gaan trouwen.
 
Menu
Categorieën